17 milliárdért vásárolja vissza Budapest a Fővárosi Csatornázási Műveket
A Fővárosi Közgyűlés jóváhagyta Tüttő Kata és Kiss Ambrus javaslatát.
A Fővárosi Közgyűlés jóváhagyta Tüttő Kata és Kiss Ambrus javaslatát.
A II. kerületben és Újbudán is drágább kategóriába soroltak át területeket, Józsefvárosban pedig a Rákóczi téri mélygarázs díját emelték.
Néhány névtelen közterület is nevet kapott a fővárosban.
Budapest nem fogja tudni érvényesíteni a további CAF villamosokra szóló teljes vásárlási opcióját, mert nincs rá elég pénze. Kevesebb mint a felére viszont valahonnan teremtenek forrást – így néhány éven belül lehetnek új, alacsonypadlós villamosok Budapesten.
A kerületek azonban saját hatáskörben felszerelhetnek karácsonyi fényeket.
A nagy értékű ingatlanokra kivetett építményadót a fővároson szűk területen vetheti csak ki, de talán a kerületek is követik majd ebben.
A Fővárosi Önkormányzatnak azonban csak a Margitszigeten van jogköre kivetni az adót, így – ha a képviselők megszavazzák – bár Karácsony Gergely betarthatja a 2019-es kampányban tett ígéretét, de az új adó nem lesz érvényes az egész városban
Kuka-gate a Városházán, szélesítik a Ferihegyi utat, és - a fideszesek kétségei ellenére - döntöttek a Budapest 150. évfordulójára tervezett rendezvénysorozat előkészítéséről is.
A programok előkészítésére 320 millió forintot szán a főváros, de nem csak erről szavaznak szerdán a Fővárosi Közgyűlésben, hanem balesetbiztosabbá tennék az M3-as metrót és kiszélesítenék a Ferihegyi utat.
A belvárosban óránként 600 forint lett a parkolás.
A főváros vezetése úgy véli, egy kormányrendelettel szemben is meg tudnák védeni a helyi rendeletüket. Más kérdés, hogy most nem fenyeget ennek a veszélye.
Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes a múlt héten még azzal indokolta az előterjesztést, hogy Budapest jobb gazdája a víziközműhálózatnak, mint a kormány lenne.
A Fidesz szerint többet kellene rezsitámogatásra költeni, a városvezetés szerint teljesíthetetlen az a mértékű emelés, amit a kormánypárti képviselők várnak.
A költségvetés átalakításával próbálja Budapest finanszírozni az erőteljesen megugró kiadásait.
„Több kerületet újra elárasztottak a hajléktalanok” – írta a kormány.
Szerdán döntött a Fővárosi Közgyűlés a budapesti parkolózónákról. A civil szervezet szerint az irány jó, de messze nem elég. A Levegő Munkacsoport szerint a parkolási díjfizetést az egész fővárosban be kellene vezetni, a céges autók kedvezményét pedig teljesen fel kellene számolni.
Az új szabályozás ősztől lép életbe.
Rendkívül hosszú vita után, de elfogadta a közgyűlés az új hajléktalanügyi stratégiát, ami a lakhatási válsággal is foglalkozik: felújítási pályázat, és 300 millió forintos szolidaritási alap jön.
Egységesebb, átláthatóbb lesz a rendszer – ígéri a főváros vezetése.